Gör som Nordiska Galleriet – Säg det med ett blombud till dina kunder

När gjorde du något extra för dina kunder senast? För några veckor sedan fick vi möjlighet att tillsammans med Nordiska Galleriet uppskatta deras kunder med ett blombud i form av en färgsprakande fyverkeri-bukett. Att skapa ett eget-designat blombud som samstämmer med företagets varumärke är ett smart sätt för Er som företag att upprätthålla och stärka relationen till era kunder.

Blombud till dina kunder
Blombud till dina kunder

På uppdrag av Nordiska Galleriet skapade vi en härligt “fyverkeri” av blommor utifrån ledorden “gul” och “eklektisk”. Det blev en vacker bukett med gula solbollar, rosa kryssantemum, vita kallor, lavendelfärgad fresia, orange gerbera pompom, prästkragar, nejlika i spräckligt rosa, aprikosfärgade strån och en grön smal-bladig variant av eucalyptus. För att förstärka varumärket ytterligare valde Nordiska Galleriet att placera sin karaktäristiska gula logga på det lyxiga vita omslagspapperet.

Efter ett lyckat blomster-utskick slog det oss att ni finns säkert fler som skulle ha nytta av ett liknande koncept. Därför har vi nu skapat en helhetslösning för Er som företag. Likt Nordiska Galleriet, kan ni nu sätta er egen prägel på våra blombud. Det är en perfekt julklapp att ge bort till både anställda och kunder.

Så skapar ni ert företags personliga blombud

Tillsammans sätter vi oss ner och tar fram ett förslag av snittblommor, toner och känsla som matchar ert företag. Oavsett om ni föredrar en nedtonade bukett eller om ni önskar en färgstark och karakteristisk bukett, så ordnar vi det! Ni bestämmer! Därefter designar vi tillsammans förpackningen – ni väljer färg på sidenband, omslagspapper samt hur ni önskar “branda” er blombox. Här har ni möjlighet att sätta er logga eller företagsnamn på specialdesignat klistermärke. Antingen ovanpå blomsterboxen eller på sidan för att försluta blomboxen likt bild nedan.

Låt Blomverket ta hand om blombudet från produktion till blomleverans

Det designade blombudet kommer därefter att skickas ut till era mottagare på önskat leveransdatum. Ett SMS kommer först att skickas till mottagaren med info om att “ett blombud är på väg”. Här har ni även möjlighet att formulera övrigt innehåll av SMS-texten. Blombudet skickas därefter med tidningsbudet Early Bird (se fall för avvikande budfirmor) och mottagaren kommer att vakna upp till en fin upplevelse tack vare er!

Skicka med något extra i ert blombud

Varför inte passa på att skicka ut en värdecheck med en rabattkod? På så sätt kan ni både göra ert blomster-utskick mätbart samt påminna era kunder om att välja er vid nästa inköpsbehov.

Välkommen att kontakta oss om ni vill veta mer.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *