Frågor och svar kring våra blomprenumerationer

Levererar ni blommor i hela Sverige?

Nu kan du beställa helgbuketten med leverans direkt hem till din dörr  eller skicka en engångsbukett som blombud i hela Sverige. Här kan du se om vi levererar till dig. Vi levererar främst via Early bird (men även via Postnord i de fall leverans med Early Bird inte är möjlig) enligt valt leveransdatum. Till orter norr om Sundsvall kan +1 dag tillkomma och leverans på annan tid än tidig morgon.

Hur går en blomleverans till?

Din blombukett levereras tidigt på morgonen på torsdagar, fredagar eller lördagar direkt till din dörr/postlåda beroende på ditt val av tidsintervall (varje vecka, varannan vecka eller en gång i månaden). Perfekt överraskning att vakna upp till på morgonen för att avnjutas tillsammans med frukosten!  Buketten är inslagen i en lyxig blombox med vattenomslag. Vid minusgrader kan boxen bytas ut tillfälligt för att klara av kylan. En sms-avisering kommer att skickas till mottagaren inför leverans samt när blombudet har levererats.

Vad innehåller en bukett från Blomverket?

Våra buketter innehåller färska snittblommor (men ibland även med torkade inslag) i säsong. Vi undviker även färgade blomstersorter. Eftersom vi valt att korta ned leden från odlare till konsument (genom att inte köpa in blommor från grossist utan direkt från den Holländska auktionen) kan våra buketter hålla en högra kvalité samt bidra till ett mer hållbart samhälle. Vi jobbar även med att på sikt kunna plocka in närproducerade och helt giftfria blomsorter för den som så önskar.

Vilket datum levereras min blombukett?

När du lägger din order fyller du i önskat leveransdatum för din prenumeration eller blombud. Datum för din första leverans hittar du även på produktsidan samt på din orderbekräftelse.

Kan jag beställa en enskild bukett?

Det går självklart bra att beställa en engångsbukett som blombud här. Vi erbjuder både blomprenumerationer och engångsbuketter som blombud.

Kan jag beställa en tidsbestämd blomprenumeration?

Absolut! Du väljer mellan 3 mån, 6 mån eller 12 månader. Det går också bra att beställa en löpande prenumeration. I båda fallen gäller ingen bindningstid.

Vad gör jag om jag inte är hemma eller är bortrest?

Eftersom våra buketter alltid hängs på dörren/postlådan behöver du inte vara hemma vid leveranstillfället. Om du skulle vara botrest en längre tid kan du välja att pausa din prenumeration genom att maila oss senast 4 dagar före beräknad leverans. Glöm då inte att uppge ditt kundnummer. Prenumerationen kommer därefter att fortgå som vanligt gången därpå.

Hur avslutar jag min prenumeration?

Du som kund hos oss på Blomverket har ingen bindningstid för din prenumeration.Vill du därför avsluta din prenumeration så loggar du bara in på mitt konto och klickar på knappen “avsluta”. Detta ska göras senast 4 dagar före nästkommande leverans.

Nöjd-kund-garanti, hur fungerar det?

För oss är det jätteviktigt att du som kund känner dig nöjd och trygg med oss! Skulle snittblommorna mot förmodan vara vissna eller ha avbrutna kvistar får du gärna återkoppla till oss med en bild samt motivering till info@blomverket.se (dock senast två dagar efter det att du fått din bukett) så kompenserar vi dig.

Samarbeta med oss?

sv_SESwedish