Villkor

Leveranstider

Din bukett kommer att levereras enligt valt leveransdatum vid orderläggning. Vid prenumerationer sker därefter leverans återkommande på den veckodag du valt. 

Vi behöver ha din blombeställning senast 3 dagar innan leverans. Om annan leveransdag önskas, vänligen kontakta oss, så ska vi göra vårt bästa för att tillgodose dina önskemål.  

Leverans under röda dagar är tyvärr ej möjlig. Om dagen för leverans av din blomprenumeration skulle hamna på en “röd dag” kommer din leverans därför att ske en dag tidigare istället.  

95% av våra blombud skickas via tidningsbudet Early Bird vilket gör att mottagaren möts av sin bukett direkt på morgonen! Beroende på vart i landet mottagaren bor samt valt leveransdatum kan ditt blombud även komma att ske via Postnod (se leveranssätt).

Mottagaren behöver inte vara hemma vid leverans då samtliga bud ställs utanför dörren/postlådan! 

Leveranssätt  

Mån-ons: Levereras ditt blombud via Postnord under dagtid. Spårning sker via postnords app.

Tors-lörd: Levereras 95% av våra blombud via tidningsbudet Early Bird under natt eller tidig morgon (till de orter som Early Bird inte stödjer sker leverans via Postnord). En sms-avisering kommer att skickas med information om att “ett blombud från Blomverket är på väg till dig” till mottagaren 1-2 dagar innan leverans samt en bekräftelse efter det att blombudet har levererats. 

Observera att mottagaren inte behöva vara hemma när blombudet levereras då blomboxen ställs utanför dörren/postlådan oavsett.

Vid leverans via Postnord kan bukett komma att skickas till ombud i de fall mottagaren har en lantbrevlåda (dvs då postlådan inte står i anslutning till huset) eller i de fall vi anser att vädret så kräver för bibehållen kvalité vid låga eller höga temperaturer.

Budavgift

En fraktkostnad på 49:- tillkommer på samtliga av våra blombud/tillfälle.

Leveranssäkerhet

För att blombudet med säkerhet ska komma fram behöver namn och adressuppgifter vara fullständiga. Dubbelkolla därför en extra gång så att du har angett korrekta uppgifter gällande namn, adress och telefonnummer i samband med din order samt att dessa samstämmer med namn på mottagarens dörr/postlåda. Om mottagaren bor i lägenhet behöver även uppgifter överensstämma med eventuellt namn på anslagstavla i trappuppgång. Vid ofullständiga uppgifter ersätts tyvärr ej eventuell utebliven leverans. Om du ej har tillgång till portkod så tar vi reda på detta på egen hand.

Pausa prenumeration

Kontakta oss senast 3 dagar innan planerad leverans så pausar vi din prenumeration åt dig.

Uppsägning av prenumeration

Du kan säga upp din prenumeration när som helst, antingen genom att kontakta oss eller genom att logga på mina sidor och själv avsluta pågående prenumeration. Om du valt en tidsbegränsad prenumeration kommer din prenumeration att automatiskt avslutas om du inte förnyar din prenumerationsperiod.

Våra blommor

Varje vecka designas en ny bukett av oss personligen på Blomverket. På så vis garanterar vi att innehållet i buketten inte skiljer sig åt beroende på vart i landet mottagaren bor. Till skillnad från den traditionella blomsterbutiken är vi vår egen “grossist” vilket innebär att vi kan korta ner leden från odlare till konsument och på så sätt leverera mer hållbara blommor. Vi har tillgång till den Holländska blomsterautionen vilket gör att vi har ett maxat sortiment att välja ifrån. 

Om du är osäker på hur em bukett kan se ut eller är osäker på vilken storlek du ska beställa kan du kika in på våra exempelbuketter eller vår storleksguide. Eftersom alla blommor är unika med en variation av storlekar, färger och sorter kan storleken på buketten skilja sig åt något från gång till gång.

Vi försöker i största möjliga mån undvika färgade blommor ur miljöhänsyn men blandar med fördel färska och torkade blommor i en och samma bukett för en härlig textur och längre hållbarhet. “Win, win”, som vi brukar säga!

100%-nöjd-kund-garanti

Blommor är till för att leva livet lite vackrare! För oss är det därför en självklarhet att du ska känna dig nöjd med din bukett! Om buketten inte skulle motsvara dina förväntningar ber vi dig därför att kontakta oss med en motivering samt bild på din blombukett så återkopplar vi inom det närmsta dygnet! Tillsammans hjälps vi åt att bli bättre!

Betalvillkor

Efter lagd order kommer en kortdragning att göras från ditt kort samma dag som du lägger din beställning. Om du beställt en blomprenumeration kommer efterföljande kortdragningar att ske på söndagen efter nästkommande leverans. Om täckning saknas på kontot vid kortdragningstillfället så kommer ytterligare 2 försök att göras. Skulle samtliga 3 försök misslyckas så kommer prenumerationen pausas.

För din säkerhet använder vi Stripe som betallösning och du kan därför vara trygg med att Blomverket inte har någon insyn i de kortuppgifter som angivits.

Beställning av blommor till företag

Om ni önskar beställa blommor till Ert företag eller skicka blombud till kunder & anställda så går det självklart bra! Kontakta oss för ett vidare potentiellt samarbete så gör vi vårt yttersta för att hitta en anpassad lösning för just er! För beställning kontakta oss här. Betalning sker via faktura månadsvis eller enligt överenskommelse. 

Hantering av personuppgifter

För att vi ska kunna genomföra din beställning (samt för faktureringsändamål) behöver ditt namn, adress, telefonnummer lagras hos oss på Blomverket. Utöver de uppgifter som du anger vid din orderläggning lagras även ett kundnummer samt datum för din order. Blomverket ansvarar för att uppgifter inte förs vidare annat än till berörd samarbetspartner såsom florist och budfirma.

Vid registrering och beställning av våra produkter samtycker kunden till att Blomverket behandlar uppgifterna för de ändamål som anges ovan. 

Mer information hittar du i vår integritetspolicy.

Q&A

Här kan du få svar på några av de vanligaste frågorna kring våra blombud.