Frågor och Svar Blombud

FRÅGOR & SVAR

OM VÅRA BUKETTER

Hur vet jag hur veckans helgbukett kommer att se ut?

I de flesta fall lägger vi upp en sk. ”sneak peek” på veckans bukett på Blomverket Story men ibland blir det även ett överasknings-moment! Det går självklart alltid bra att fråga oss via mejl eller DM:a oss så avslöjar vi innehållet av både snittblommor och färgtoner för den kommande helgbuketten.

Kommer buketten att ha olika utseende beroende på vart i landet jag bor?

Nej! Våra buketten innehåller samma typ av snittblommor oavsett vart i landet du eller mottagaren bor (och så länge lagret räcker). Varje bukett är vilt bunden med känslan av en handplockad bukett direkt från sommarängen. Precis så vi vill ha det! Förvånas därför inte av att blommorna är placerade i olika nivåer eller innehåller snittblommor i olika paletter och texturer (torkade inslag kan förekomma).

Vart kommer era snittblommor ifrån?

Vi köper upp alla våra snittblommor direkt från den Holländska auktionen. På så vis fungerar vi som vår egen ”grossist” och kan på så sätt leverera färskare snittblommor än den traditonella blomsterbutiken samtidigt som vi undviker onödiga mellanhänder.

Vem binder era buketter?

Vi designar varje veckas bukett helt på egen hand för att kunna garantera att innehållet är sådant vi vill ha det! Eftersom ni börjat bli så många som önskar ha en vacker bukett inför helgen har vi numera ingen möjlighet att binda våra buketter själva. Istället har vi tagit hjälp av ett skickligt gäng florister med gedigen erfarenhet. För spänningens skull så kan vi inte avslöja mer än så:)

Kan jag välja bukettens färg och utseende?

Nej tyvärr. Däremot så tar vi tacksamt emot era önskemål! Skicka oss gärna ett mejl eller DM på just din favoritblomma eller favoritpalett!

Hjälp, vilken storlek ska jag välja på min bukett?

Vi förstår ditt dilemma. Därför har vi skapat en storleksguide som förhoppningsvis kan hjälpa dig på traven.

Hur förhåller ni er till att bidra till hållbarhet?

Vi gör vad vi kan! Genom att undvika inköp via blomstergrossist kan vi korta ned leden från odlare till konsument och på så vis leverera både färskare blommor samt hålla nere transportleden. För en mer hållbar bukett försöker vi även mixa färska och torkade blommor eller blommor som du kan torka själv. Vi köper även in naturliga snittblommor som inte färgats. I framtiden hoppas vi även kunna erbjuda närproducerade snittblommor från Sverige.

OM VÅR BLOMPRENUMERATION

Jag vill börja prenumerera på blommor, hur beställer jag?

Vad roligt, välkommen till Blomverket-familjen! Välj ”BLOMPRENUMERATION” i produktväljaren och följ därefter stegen för att välja startdatum, intervall samt hur länge du vill att prenumerationen ska pågå. Du kan närsomhelst avsluta din prenumeration.

Kan jag välja hur ofta buketten ska levereras?

Yes! Du väljer om du önskar få din helgbukett levererad varje, varannan eller var fjärde vecka när du beställer din blomprenumeration.

Kan jag välja hur länge prenumerationen ska pågå?

Ja! Du väljer själv om prenumerationen ska vara fast (3 mån, 6 månader eller 12 månader) eller löpande. Du kan närsomhelst avsluta din prenumeration.

Vad kostar det att prenumerera på blommor?

Välj mellan våra fyra storlekar (nätt, klassisk, lyx och jubileum). Pris från 299:-/leveranstillfälle. En fraktkostnad på 49:- tillkommer per leveranstillfälle oavsett storlek på din bukett.

Hur fungerar betalningen?

Vid beställning av en blomprenumeration sker din första dragning av bukett nr.1 vid beställningstillfället. Därefter sker kommande dragningar varje söndag efter leverans av bukett nr.2, nr3. osv…

Kan jag betala hela prenumerationen på en gång?

Vi ser gärna att dina dragningar görs per leveranstillfälle för att underlätta den administrativa hanteringen. Men allt går självklart att lösa om du av någon anledning hellre skulle föredra faktura eller önskar beställa blommor som företag.

Kan jag skicka med olika hälsningar varje gång vid en gåvoprenumeration?

Det går bra. Skicka oss ett mejl med datum och önskade hälsningar så ordnar vi det!

OM VÅRA ENSKILDA BLOMBUD SOM GÅVA

Kan jag beställa leverans av endast en bukett som blombud?

Självklart. Välj ”Engångsbukett” i produktväljaren. När du lagt din order kryssar du i rutan ”leverera till någon annan” i kassan och fyll i mottagarens adressuppgifter.

Innehåller era enskilda blombud som gåva samma snittblommor som era prenumerationsbuketter?

Yes! Varje vecka designas en ny bukett som innehåller samma slags blommor både för våra engångsbuketter och prenumerationsbuketter.

Kan jag skicka med en hälsning till mitt blombud?

Självklart! I kassan har du möjlighet att skriva det där lilla extra till någon som kan betyda så mkt. Fyll i din hälsning i kassan efter att du kryssat i ”leverera till någon annan”. Hälsningen kommer att skrivas i vackert typsnitt på snyggt designade kort helt utan extra kostnad!

OM VÅRA LEVERANSER

Hur går leveransen till?

När du lagt din beställning packas din bukett i en vacker blombox med vattenomslag och skickas från oss via Early Bird eller Postnord beroende på vart i landet du bor (se våra villkor). Vid leverans av Early Bird skickas en sms-avisering om att ditt blombud är på väg samt när blombudet har levererats till din dörr/postlåda. Till orter norr om Sundsvall skickas ditt blombud via Postnord direkt till dörren/postlådan. Observera att det kan ta +1 leveransdag till vissa orter utifrån valt leveransdatum. Om din postlåda inte finns i anslutning till ditt hus och blomboxen ej går ner i lådan kommer Postnord att skicka din blombox till ombud.

Vilka dagar levererar ni?

Det går att skicka blommor från oss på Blomverket med leverans torsdagar, fredagar och lördagar.

Vilken tid levereras buketten?

Early Bird fungerar som tidningsbud och kommer därför att leverera din bukett under natten eller tidig morgon (senast kl.07). Postnord levererar dagtid (tid på dygnet kan skifta).

Vad gör jag om jag inte är hemma vid leveranstillfället?

Din bukett kommer att ställas utanför din dörr/postlåda även om du inte skulle vara hemma eller vaken vid leveranstillfället.

Skickar ni blommor till hela Sverige?

Vi leverar blombud till hela Sverige. Vi reserverar oss dock för förlängda leveranstider till orter norr om Sundsvall.

Hur levereras buketten under vintertid?

Vid risk för några minusgrader kommer din bukett att packas i varmare boxar alt levereras till ombud. Vi brukar då försöka kontakta dig via sms för bästa lösningen.

OM NÅGOT GÅR SNETT.

Min bukett har blivit skadad, hur går jag till väga?

Det är sådant som kan hända eftersom snittblommor är en skör produkt. Skulle detta ske ber vi dig ta kontakt med oss samt skicka en bild så snart som möjligt så att vi har möjlighet att kompensera dig med ny bukett.

Min bukett har ej levererats, vad har hänt?

Troligtvis har din bukett blivit försenad av vår budfira, placerats vid grannens dörr eller av annan anledning hamnat på villovägar. Hör av dig till oss så gör vi vårt bästa för hitta ditt blombud alt kompensera med ny bukett veckan därpå.

Hur fungerar er nöjd kundgaranti?

Skulle din bukett inte motsvara dina förväntningar, vara skadad vid leveras eller ha kommit på villovägar kompenserar vi alltid med ny bukett veckan därpå. Hör av dig till oss så snart som möjligt (senast 2 dagar efter leverans/förväntad leverans) och med eventuell bild på din bukett. Flowers should make you happy not disappointed!

en_GBEnglish