Frågor och svar kring våra blomprenumerationer

Levererar ni blommor i hela Sverige?

Nu kan du beställa helgbuketten med leverans direkt hem till din dörr  eller skicka en engångsbukett som blombud i hela Sverige. Här kan du slå in önskat postnummer. Om ditt postnummer mot förmodan inte skulle godkännas beror det på att vi behöver skicka dina blommor med DHL istället för vår ordinarie budfirma Early bird. Vänligen kontakta oss vi mail så hjälper vi dig vidare.

Hur går en blomleverans till?

Din blombukett levereras tidigt på morgonen på torsdagar direkt till din dörr/postlåda beroende på ditt val av tidsintervall (varje vecka, varannan vecka eller en gång i månaden). Perfekt överraskning att vakna upp till på morgonen för att avnjutas tillsammans med frukosten!  Buketten är inslagen i en lyxig blombox som är anpassad efter väderleken. Någon dag innan leverans kommer du eller mottagaren att får ett sms med ett meddelande om att ett paket är på väg.

Vad innehåller en bukett från Blomverket?

En bukett från Blomverket innehåller färska snittblommor (ibland torkade ofärgade inslag) i säsong från Holland. Eftersom vi valt att korta ned leden från odlare till konsument (genom att inte köpa in blommor från grossist) kan våra buketter hålla en högra kvalité samt bidra till ett mer hållbart samhälle. Vi jobbar även med att på sikt kunna plocka in närproducerade och helt giftfria blomsorter för den som så önskar.

Vilket datum levereras min blombukett?

När du lägger din order fyller du i önskat leveransdatum för din prenumeration eller blombud. Datum för din första leverans hittar du även på produktsidan samt på din orderbekräftelse.

Kan jag beställa en enskild bukett?

Det går självklart bra att beställa en engångsbukett som blombud här. Vi erbjuder alltså både blomprenumerationer och engångsbuketter som blombud.

Kan jag beställa en tidsbestämd blomprenumeration?

Absolut! Vi jobbar på att göra det enkelt för dig som kund att i förväg kunna beställa ett förbestämt antal buketter enligt önskat intervall (varje vecka, varannan vecka eller en gång i månaden). Än så länge går det inte att lägga denna order på egen hand men maila oss dina önskemål så hjälper vi dig.

Vad gör jag om jag inte är hemma eller är bortrest?

Eftersom våra buketter alltid hängs på dörren/postlådan behöver du inte vara hemma vid leveranstillfället. Om du skulle vara botrest en längre tid kan du välja att pausa din prenumeration genom att maila oss senast 4 dagar före beräknad leverans. Glöm då inte att uppge ditt kundnummer. Prenumerationen kommer därefter att fortgå som vanligt gången därpå.

Hur avslutar jag min prenumeration?

Du som kund hos oss på Blomverket har ingen bindningstid för din prenumeration.Vill du därför avsluta din prenumeration så loggar du bara in på mitt konto och klickar på knappen "avsluta". Detta ska göras senast 4 dagar före nästkommande leverans.

Nöjd-kund-garanti, hur fungerar det?

För oss är det jätteviktigt att du som kund känner dig nöjd och trygg med oss! Skulle snittblommorna mot förmodan vara vissna eller ha avbrutna kvistar får du gärna återkoppla till oss med en bild samt motivering till info@blomverket.se (dock senast två dagar efter det att du fått din bukett) så kompenserar vi dig.

Samarbeta med oss?

Blomverkets inriktning är att hjälpa människor att liva livet lite vackrare. Därför väljer Blomverket ut samarbeten som bidrar till denna vision. Välkommen att höra av dig om du som företag/butik/influencer har en rolig idé på hur ett sådant samarbete skulle kunna se ut. Vid intresse kontakta oss.

en_GBEnglish